نشست راهکارهای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

انتخابات ریاست جمهوری

همکاران دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیرامون لزوم مشارکت در انتخابات و چالش های انتخاب برتر گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، در راستای برگزاری سلسله نشست های فرهنگی دانشکده طب ایرانی که یکشنبه هر هفته برگزار می ‌شود و به مناسبت نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، نشست فرهنگی روز یکشنبه 27 خردادماه 1403 به مبحث انتخابات اختصاص یافت.
در این جلسه که با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی و معاونان و همکاران این دانشکده برگزار شد، ضرورت مشارکت در انتخابات و چگونگی انتخاب اصلح به بحث گذاشته شد.
دکتر رحیمی در ابتدای این نشست، برگزاری این سلسله جلسات فرهنگی را بسیار پربار دانست و گفت: برگزاری این جلسات این امکان را فراهم کرده است که همکاران دانشکده تجربیات و آموخته های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و پیرامون مباحث مختلف گفتگو و تبادل نظر کنند.
رئیس دانشکده طب ایرانی در ادامه با تأکید بر اهمیت موضوع انتخابات، گفتگو پیرامون این تصمیم مهم و سرنوشت ساز را گامی مهم در تبادل افکار و دستیابی به انتخاب شایسته دانست.
در ادامه دکتر محمدرضا رستم بخش، معاون اداری و مالی دانشکده مشارکت در انتخابات را نمادی از مسئولیت پذیری اجتماعی مردم دانست و گفت: تمام زندگی انسان، نشأت گرفته از انتخاب است و پیامد همین انتخاب هاست که زندگی انسان را شکل می دهد.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که همه باید در جامعه نقش کنشگر خود را ایفا کنند، گفت: کشور مانند یک خانواده است. همان طور که هر خانواده مشکلات را درون خود حل و فصل می کند، در جامعه نیز می بایست هرکدام از ما با ایفای نقش اجتماعی صحیح و مسئولیت پذیری در حل مشکلات مشارکت داشته باشیم.

دکتر لیلا شیربیگی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده نیز با تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ پذیرش نظرات مخالف در جامعه، گفت: باید بیاموزیم که با وجود تمام اختلاف نظرها یکدیگر را بپذیریم و در سایه این پذیرش است که می توان تصمیم های صحیح تر گرفت و در کنار یکدیگر فرداهای بهتری را رقم زد.

در ادامه جلسه، همکاران دانشکده طب ایرانی به ارائه نظرات خود پرداختند و پیرامون مباحثی چون مشارکت در انتخابات، چالش ها و مشکلات موجود، نقش نهادهای نظارتی، لزوم ایجاد فرهنگ مطالبه گری و پذیرش نظرات مخالف در جامعه گفتگو و تبادل نظر کردند.

پس از برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی پیرامون انتخابات، دو جلسه دیگر با همین موضوع و با هدف تبادل نظر درخصوص انتخاب اصلح در روزهای منتهی به انتخابات در دانشکده طب ایرانی برگزار شد. 

کلمات کلیدی
خاطره فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی