متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1404/02/26 - 12:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

۲۶ اردیبهشت؛ رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت

هفته ملی جمعیت

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ سومین روز هفته ملی جمعیت سال 1404 (26 اردیبهشت) به شعار «رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت» اختصاص پیدا کرده است. 

رسانه‌ها، به‌عنوان بازوی فرهنگی جامعه، می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت ارزش‌های خانواده و فرهنگ فرزندآوری ایفا کنند. رسانه‌های دوستدار خانواده، با تولید محتوای امیدبخش، واقع‌گرایانه و الهام‌بخش درباره سبک زندگی سالم، روابط سالم زناشویی، و نقش پدر و مادر، زمینه‌ساز تحکیم بنیان خانواده می‌شوند. چنین رسانه‌هایی نه تنها از نمایش آسیب‌ها پرهیز می‌کنند، بلکه الگوسازی مثبت برای ازدواج به‌موقع، تعامل سازنده خانوادگی و تربیت فرزند را در اولویت قرار می‌دهند.

در مسیر جوانی جمعیت، رسانه‌ها باید آگاهانه از القای نگرش‌های منفی نسبت به فرزندآوری، هزینه‌های تربیت کودک و سختی‌های والدگری اجتناب کنند. به‌جای آن، روایت‌های واقعی از زیبایی‌های والد شدن، حمایت‌های اجتماعی موجود، و سبک‌های زندگی موفق با خانواده‌های چندفرزندی می‌تواند افکار عمومی را اصلاح و تقویت کند. در نهایت، رسانه اگر در کنار خانواده قرار گیرد، می‌تواند موتور محرک تحول جمعیتی مثبت در کشور باشد.

 

** با سفیران سلامت تهران در تلگرام، اینستاگرام، سروش، ایتا، بله، آپارات، واتس اپ و شهاب ( شبکه هوشمند آموزش بهداشت) همراه باشید. @safiranesalamatetehran

  • کد خبر : 297563
کلمات کلیدی
خاطره فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید