۲۶ اردیبهشت؛ رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ سومین روز هفته ملی جمعیت سال 1404 (26 اردیبهشت) به شعار «رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت» اختصاص پیدا کرده است.
رسانهها، بهعنوان بازوی فرهنگی جامعه، میتوانند نقش تعیینکنندهای در تقویت ارزشهای خانواده و فرهنگ فرزندآوری ایفا کنند. رسانههای دوستدار خانواده، با تولید محتوای امیدبخش، واقعگرایانه و الهامبخش درباره سبک زندگی سالم، روابط سالم زناشویی، و نقش پدر و مادر، زمینهساز تحکیم بنیان خانواده میشوند. چنین رسانههایی نه تنها از نمایش آسیبها پرهیز میکنند، بلکه الگوسازی مثبت برای ازدواج بهموقع، تعامل سازنده خانوادگی و تربیت فرزند را در اولویت قرار میدهند.
در مسیر جوانی جمعیت، رسانهها باید آگاهانه از القای نگرشهای منفی نسبت به فرزندآوری، هزینههای تربیت کودک و سختیهای والدگری اجتناب کنند. بهجای آن، روایتهای واقعی از زیباییهای والد شدن، حمایتهای اجتماعی موجود، و سبکهای زندگی موفق با خانوادههای چندفرزندی میتواند افکار عمومی را اصلاح و تقویت کند. در نهایت، رسانه اگر در کنار خانواده قرار گیرد، میتواند موتور محرک تحول جمعیتی مثبت در کشور باشد.
** با سفیران سلامت تهران در تلگرام، اینستاگرام، سروش، ایتا، بله، آپارات، واتس اپ و شهاب ( شبکه هوشمند آموزش بهداشت) همراه باشید. @safiranesalamatetehran
ارسال نظر