کارگاه منتورینگ آموزشی در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
دکتر سعید پورحسن، مدیر دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی، فرآیندها و مزیت های اجرای برنامه منتورینگ در دانشکده را شرح داد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، کارگاه منتورینگ آموزشی با هدف آشنایی با مفاهیم، اهداف، انواع، ضرورت ها و چالش های اجرای برنامه منتورینگ توسط دکتر سعید پورحسن، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده پزشکی و مدیر دفتر منتورینگ این دانشکده، روز چهارشنبه 17 بهمن ماه 1403 در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزار شد.
در این نشست آموزشی که با حضور دکتر محمدحسین آیتی، رئیس دانشکده طب ایرانی، و همچنین اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشکده و به همت دفتر توسعه آموزش دانشکده برپا شد؛ منتورینگ به عنوان عاملی مؤثر در آموزش مهارت ها و رشد حرفه ای در محیط های آموزشی معرفی شد.
دکتر آیتی، با بیان اهمیت برنامه منتورینگ، از برنامه ریزی و تدارک اجرای این برنامه، همزمان با آغاز نیمسال تحصیلی جدید در دانشکده طب ایرانی خبر داد.
دکتر پورحسن در این جلسه با تأکید بر این مطلب که "بشر از زمانی که پا به زمین گذاشته، همواره نیازمند به راهنمایی بوده است"، تاریخچه ایجاد مفهوم منتورینگ و شکل گیری آن در محیط های آکادمیک را بیان کرد.
ضرورت وجود برنامه منتورینگ، نقش و مسئولیت منتور، اهداف منتورینگ، مدل های مختلف منتورینگ و چالش های اجرای برنامه منتورینگ از مباحثی بود که دکتر پورحسن ارائه کرد.
وی همچنین با تأکید بر لزوم ایجاد سیستم حمایتی برای منتورها و منتی ها، بایدها و نبایدهای رابطه منتور و منتی و مهارت های موردنیاز برای منتورها در برقراری صحیح و کارآمد این رابطه را شرح داد.
دکتر پورحسن در پایان، درخصوص اجرای برنامه منتورینگ در دانشکده طب ایرانی راهکارهایی ارائه کرد.
ارسال نظر