حضور عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنفرانس طب سنتی اروپایی اتریش

کنفرانس طب سنتی اتریش

دکتر میثم شیرزاد از دستاوردهای ایران در تلفیق دانش طب سنتی در ساختار نظام بهداشت و درمان کشور سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، کنفرانس طب سنتی اروپایی TEM Forum 2024 توسط آکادمی بین المللی وین برای طب کل نگر (GAMED) در روزهای 25 و 26 خردادماه 1403 در شهر وین برگزار شد.

این گردهمایی تخصصی برای نخستین بار با موضوع طب اخلاطی و با هدف بررسی نقاط مشترک و امکان سنجی همکاری مراکز و متخصصین فعال در حوزه طب اخلاطی به منظور گسترش این دانش در اروپا تشکیل شد.

در این نشست علمی که با حضور متخصصان و پژوهشگرانی از ایران و کشورهای مختلف اروپایی برگزار شد، شرکت کنندگان در خصوص راهکارهای توسعه طب سنتی مزاجی/اخلاطی به تبادل نظر پرداختند.

دکتر میثم شیرزاد، عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به نقش مهم طب سنتی ایرانی به عنوان یکی از مکاتب پیشرو در عرصه جهانی، به بیان دستاوردهای ایران در تلفیق این دانش در ساختار نظام بهداشت و درمان کشور و نیز توسعه زیرساختهای آموزشی، پژوهشی و درمانی طب سنتی در ایران پرداخت.

دکتر شیرزاد در این نشست علمی از آمادگی پژوهشگران ایرانی در گسترش این دانش در اروپا و توسعه همکاری های علمی- پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اروپایی خبر داد.

خاطره فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی