متن مورد نظر خود را جستجو کنید

کتاب اطلس مفردات پزشکی ایران به تألیف دکتر روجا رحیمی و حمیدرضا شیخان منتشر شد

اطلس مفردات پزشکی ایران، تازه ترین نشر دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران 367 مفرده گیاهی، حیوانی و معدنی را معرفی کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، کتاب اطلس مفردات پزشکی ایران به تألیف دکتر روجا رحیمی، استاد داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس دانشکده طب ایرانی و حمیدرضا شیخان، کارشناس آزمایشگاه دانشکده طب ایرانی، و با مقدمه ای از دکتر محمدرضا شمس اردکانی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انتشارات ترنجان به چاپ رسیده است.

اطلس مفردات پزشکی ایران دربرگیرنده 367 مفرده گیاهی، حیوانی و معدنی موجود در بازار ایران است که برای مصارف پزشکی و درمانی کاربرد دارند و در این کتاب پیرامون هر مفرده، علاوه بر ارائه تصویر رنگی با کیفیت، به نام علمی، ماهیت و دیگر نام های آن پرداخته شده است.

مخاطبان اصلی این کتاب، پزشکان، داروسازان، پژوهشگران و فناوران حوزه طب و داروسازی سنتی، و همچنین عطاران و عرضه کنندگان مفردات پزشکی هستند.

در مقدمه این کتاب به قلم دکتر شمس اردکانی چنین آمده است: «دانش شناخت داروهای مفرد و داروهای مرکب، چنان که در دانش جدید نیز دیده می شود، دانش هایی مستقل و در اصل، خارج از طب هستند، ولی شدت نیاز به آنها در امر طبابت، سبب شده که این دو دانش، در بدنه علم طب و در زمره پنج فن اصلی آن قرار گیرند.

از آنجا که هم غذای انسان ها متشکل از مفردات است، هم داروهای مرکب با استفاده از مفردات ساخته می شوند، و هم در اعمال یداوی گاه نیازمند استفاده از دارو هستیم، جایگاه و اهمیت مفرداتی که در علم طب کاربرد دارند، روشن تر می شود. از این رو، هیچ طبیب یا پزشکی نیست که بتواند کار خود را بدون تسلط کافی بر دانش مفردات به انجام رساند.»

خاطره فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

تصاویر

اطلس مفردات پزشکی تهران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید