جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت

غرفه مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان غرفه برتر برگزیده شد

جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت

با حضور وزیر بهداشت در جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت از غرفه دانشگاه علوم پزشکی تهران که مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گرداننده آن بود، به عنوان غرفه برتر قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی در جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت که در روزهای 14 و 15 آبان ماه 1402، در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، حضور پیدا کرد و در غرفه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها میزبان غرفه، به ارائه دستاوردها و محصولات شرکت های وابسته پرداخت.

مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی به دنبال ورود طب ایرانی به نظام آکادمیک و تأسیس دانشکده های طب ایرانی و با هدف توسعه فناوری در زمینه محصولات و خدمات طب ایرانی، تولید ثروت مبتنی بر دانش و کارآفرینی دانش بنیان در حوزۀ طب ایرانی در خردادماه سال ۱۳۹۱ تأسیس شده و در عرصه های طراحی، تولید، تجاری سازی دانش و فناوری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

این مرکز با هدف حمایت مادی و معنوی از محققان و کارآفرینان در مسیر تجاری سازی ایده های مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم به منظور رشد واحدهای کوچک و متوسط در زمینه های فناوری فرآورده های دارویی و طبیعی، بسترسازی ایجاد فرصت های شغلی جدید توسط شرکت های دانش بنیان در زمینه فناوری فرآورده های دارویی و طبیعی، توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در این حوزه با هدف کمک به رشد اقتصادی در زمینه فرآورده های طبیعی، و کمک به حفظ و ارتقای سلامت جامعه مشغول به فعالیت است.

از بدو تأسیس مرکز تاکنون 36 شرکت در مرکز استقرار داشته اند که از این تعداد ۱۲ مورد خروج موفق داشته اند. شرکت های مستقر در مرکز رشد در زمینه های مختلف از جمله فرمولاسیون و تولید فرآورده های طبیعی و سنتی به صورت اشکال دارویی خوراکی و موضعی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با منشأ طبیعی، تولید خوراکی ها و نوشیدنی های با منشأ طبیعی و سلامت محور، آموزش و ارائه خدمات نظیر ماساژ و اسپا فعالیت دارند.

غرفه دانشگاه علوم پزشکی تهران با میزبانی مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی در جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت به عنوان غرفه برتر برگزیده شد و با حضور دکتر یونس پناهی و با اهدای لوح تقدیر از این غرفه قدردانی شد.

خاطره فهیمی
نویسنده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *